ماه نخشب

طنز و شعر

ماه نخشب

طنز و شعر

یواشکی..پست متفاوت



این عکس رو از صفحه آزادی های یواشکی برداشتم


بد حجابی .بی حجابی .این روزها این کلمات زیاد به گوشتون خورده و در حال حاضر هم به

شدت با اون داره برخورد میشه .وقتی به عقب بر میگردیم میبینیم که یکی رضاشاه اشتباه

کرد که به زور حجاب رو از سر زنان برداشت یکی به نظر من البته این حکومت که به زور در

سال 58 به شعار یا روسری یا تو سری حجاب و چادر رو به سر مردم کردند.البته نا گفته نماند

که متحد الشکل شدن لباس و کلاه شاپو و پهلوی رو نباید بهش خرده گرفت چون تا اون زمان

مردم دنیا به ایران به چشم یک کوره ده نگاه میکردند .شاهان قاجار مردم ایران رو در اوج

حقارت و پستی نگهداشته بودند .سفرخارج تا اواخر حکومت ناصرالدین شاه  فقط مختص به

درباریان بود و تجار و عده کمی اشراف و غیره و مردم عادی حق رفتن به فرنگ رو نداشتن .

بعدها که ازاد شد عده ای رفتن و از زیباییهای اونجا عکس گرفتن و در شهر فرنگ ها به مردم

نشون میدادن و پول میگرفتن که تو فیلمهای قدیمی دیدین .کلاه مردم از نمد کهنه بود که

رشک وشپش داشت و بیماری کچلی بیداد میکرد رضاشاه گفت کت و شلوار بپوشن که شبیه

انسان بشن و کلاه پارچه ای بزارن این بیماری بر طرف بشه .بگذریم سیاسیش نمیکنم بحث رو

.بعد انقلاب محله دروازه قزوین یا شهرنو تهران رو هم بی برنامه بستن و زنهای این محله بدنام

در سطح شهر پراکنده شدن و مشکل بیشتر شد .این حجاب رو هم اگر در نظر بگیریم مشکلی

هست که الان گریبانگیر جامعه شده .عده ای سخت مخالف و عده ای سخت موافق اون هستن

.نمیشه وقایع گذشته و حرفهایی که در اینمورد قبل و بعد انقلاب زده شد رو بشکافیم دردسر

داره ولی همینقدر میدونم که هیچ چیزی رو به زور نمیشه به مردم تحمیل کرد .گاهی اترات

منفی اون بیشتر از اثرات مثبتش میتونه باشه .فقط کاری کنیم که وقتی میگیم عرب جاهلی

دخترش رو زیر خاک میکرد اونها بهمون نگن که ما ایرانی مدرن دخترامون رو نمیذاشتیم برن

ورزشگاه .یا کاری نکنیم که یکی مثل این دختر خانم بخواد اینجوری اعتراض خودش رو نشون

بده اونم مقابل این تابلو که بسیار پر مفهوم هست آیندگان .یعنی آیندگان چی میاندیشند .

آیندگان اینجوری میشن و ..

نظرات 3 + ارسال نظر
زبله چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 20:59 http://lee-aad.blogsky.com

احسنت به این دختر..کارش درسته یا نه کاری ندارم حدااقل شجاعتشو داره که اعتراض کنه...الانم که چکامه چمن ماه هم کشف حجاب کرده ..کم کم همه هنر پیشه ها اینجوری میشن حالا ببین کی گفتم ..وقتی چند تا چادری که تمام تنشونو پوشوندن و مث برج زهرمار سر چهارراهها گذاشتن و هرکی یکم از نظرشون مشکل داره سریع دستگیر میکنن یا جلوی بقیه تحقیرشون میکنن بایدم اینجوری بشه ..من خودم تا حالا چندبار درگیر شدم باشون..وقتی به من رحم نمیکنن که یه پوشش معمولی دارم به دخترها چه گیری میدن دیگه ...خدا ریشه شونو بسوزونه انشالله که مردمو عقده ایی کردن ..

دیدی تازه خوشگل تر هم میشن لامصبا ..اینا اینجور بودن کل بلیط سینما فروش میرفتا ..البته مردم چادری باشنا فقط اینا

الهه چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 11:36 http://shabhayemahtabiyeman.blogsky.com

این مدت مخصوصا از ورود شبکه های اجتماعی و گروهایی که عضو هستیم خیلی از این حرفها هست ، کلا دین و مذهبو عقیده هامون زیر سوال رفته ، راست یا دروغشو نمی دونم اما خیلی به فرهنگمون توهین شده ، در مورد حجاب هم خیلی حرفها زده می شه ، من خودم زورم میاد مجبور باشم با مقنعه سر ما و گرما با مانتوی بلند و مشکی سر ما و گرما بیام سر کار اگه لاک بزنم احساس عذاب وجدان داشته باسم اگه آستینم بالا باشه هزار تا حرف پشتم زده می شه اونوقت این دور از جون شما مردها با تیشرتهای کوتاه و شلوارهای فاق کوتاه تر ، آستین های حلقه ای و ابروهای برداشته شده بیان جلوی من بشینن از صبح تا شب اونوقت بگیم که همکاریم اووووق حالم بهم می خوره از این همه زور و ظلم ، چرا من باید حجاب زورکی رو رعایت کنم ولی یه عده هر وقت خم می شن ببخشیداااا بازهم من چشمهامو ببندم تا اندام این ها رو نبینم ، اگه هست واسه همه باشه اگرم نیست خیلی خوب همه چیز متعادل

من کلا با حجاب زورکی مخالفم ، اصلا با هر چیزی که از سر اجبار باشه مخالفم

اصلا من نمی خوام فردا بیام سر کار ، وقتی این خراب شده نذری داره و هیچ کدوم از آقایون نیستن چرررررررررا من زوری بیام سر کار ؟؟ اصلا متنفرم از کار اجباری ، از مدیر مرد ، از این آقای ف بوگندو که مدیر من شده

وای من هنوز حرصم نخوابیده ، چیکار کنم ؟؟؟

حجاب با زور که هیچ هر کاری که اجبار توش باشه جواب منفی میده ...فعلا از دین استفاده ابزاری میشه تو کشور ما

سمیرا چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 08:30 http://tehran65.blogfa.com

حجاب بد تعریف شده یه جورایی برا جوونا و اجبار میبیننش

به همین خاطر زده شدن ...

من از این اجباره و زووووووووووووووور خوشم نمیاد

از بیانات ایت الله العظمی سمیرا خانم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.